Utan problem

I går när mannen kommit hem åkte jag till min mammas lägenhet för att få en kväll av vila.

Mannen sms:ade 20.15 att sonen sov.

Jag läste bok i lugn och ro, unnade mig kladdkaka med grädde och tittade på TV.

Somnade ovaggad 21.45, minns inte när jag senast var uppe så sent.

Sonen hade sovit i sitt rum till 01.00 sedan vaknade han och gick inte att få till ro i spjälsängen igen. Mannen och liten sov vidare i lugn och ro i stora sängen. Skönt!

Det är en konstig känsla att inte sova hemma med grabbarna i närheten. Jag sover lite ovant men ändå så skönt att få lite tid för sig själv. Vaknade och var lite bakis (av djup sömn alltså) när klockan ringde 06.45. UNDERBART!!

Planen är nu att jag ska gå hemifrån innan det är dags för läggning. Det verkar helt klart som att jag är något av ett ”störande moment” för att sonen ska komma till ro. Förstå mig rätt. Det är klart att han är och får vara mammig men grabbarna måste hitta sina rutiner igen och det ska de få göra ifred.

Kommentera

