Det bränns

Sitter vid köksbordet och ska försöka titta i tidningen. Mannen lägger liten och det är helt tyst inifrån litens rum.

När jag blundar svider det under ögonlocken. När jag blinkar kommer det tårar.

Jag är så trött att jag har ont i ögonen och min värk är ett faktum, men det gör mig absolut ingenting!

Jag tar en tablett och bäddar ned mig i sängen och tänker på vilken fantastisk helg vi haft och hur mycket människor jag fått träffa som betyder mycket för mig och som ger mig mycket glädje och energi. Fokuserar på allt annat än en trött kropp.

Positiva upplevelser kan man orka långt på. Glädje lindrar.

Somnar tacksam i dag igen.

4 thoughts on “Det bränns

Kommentera

