Söka…

Det var läkaren som tog bladet från munnen och gav mig ett intyg för att söka p-tillstånd. Höften är helt slut, nu ska vi avvakta ortopedens svar som kommer den 6/5 sedan har jag telefontid med läkaren dagen efter. Då får vi se hur vi går vidare.

På min fråga om jag har ”kronisk foglossning” svarade han: ”benämningen är kronisk men jag skulle vilja säga långvarig och det är nog tyvärr så att det är just det du har, ja, långvarig bäckensmärta. Och ingen vet ju hur länge du kommer ha ont”

Nu ska ansökan fyllas i och sedan är det bara att hålla tummarna. Jag vet att det är svårt att få men vad det skulle underlätta min vardag.

2 thoughts on “Söka…

Kommentera

