Det är kul

Mamma & son bloggar

Det går bra för oss. Det är vi värda och jag tänker njuta av varje sekund och upprepa: ”Vi har kämpat hårt för det vi har idag, vi har inte fått något gratis”.
Jag är en enkel människa, jag önskar inget mer än det vi har.. Jooo. Jag vill vara smärtfri men det känns som att den önskan är alltför stor. Jag vill sluta med medicinerna och kunna gå utan att bäckenet värker så det känns som att jag går sönder inifrån och ut. Men smärtan har jag vant mig vid och de allra flesta dagarna kan jag välja att inte ta in den.

Sämre dagar lever jag mitt i den och det tär.

Pengar är jag totalt ointresserad av. Vi har så vi klarar oss men är inte rika men vi kan unna oss det vi vill ha, det är skönt och värt att vara tacksam för. Däremot är vi starka tillsammans och klarar det mesta. Jag bär på så mycket livsglädje och en kämparglöd att jag är enormt rik inombords.

Min största glädje i livet är Solkillen och han gör varje dag speciell. Snart har han funnits hos oss i två år och 9 månader (ja fast i magen då) och det är den största rikedomen av allt. Att jag däremot är älskad och beundrad av min man är en stor tillgång.

”I nöd och lust” som jag sagt så många gånger förr. Sannerligen..

2 thoughts on “Det är kul

  1. Härligt att ni har så mycket att vara glada över. Och att du kan se det. Jag kan inte förstå hur det är att leva med smärta och jag hoppas att jag slipper veta. Men jag förstår att det påverkar hela tillvaron och då är det starkt att kunna se allt det andra.

    • E: Det är en erfarenhet i sig att ha smärta och man ser verkligen annat i livet och jag tror att man lär sig att uppskatta ”det lilla” som ändå är så stort (säger jag och låter djupt filosofisk 🙂 Jag önskar verkligen ingen annan ”kronisk” smärta. Kram på er

Kommentera

