Zzzzzz

Välling och ”Ajabaja Alfons Åberg”, kossan i högsta hugg.

”Mamma leka nu?”

”Nej älskling, nu ska vi sova”

”Pappa leka nu?”

”Nej, nu ska vi sova”

”Varmt mamma, Isak dricka”

Efter vatten och stök och bök snurrar jag och Solkillen in oss i sommartäckena och svettas ymnigt.

Vi har båda värmeutslag efter helgen och på liten kliar det. Jag klappar lockigt huvud.

Somnar till och snusar med näsan fullt av snor.

 Han har riktiga nattmaror och skriker och gråter om vartannat så han får hostattacker och kräks. Jag nynnar ”Vyssan Lull” och ”Ajajajaj Buff” men ingenting hjäler. Tillslut somnar han av ren utmattning på min varma arm och jag ser solen gå upp (hann det ens bli mörkt tänker jag?).

Det är kärlek.

One thought on “Zzzzzz

Kommentera

