Det där med presenter

Solkillen har såååååååå mycket leksaker, böcker, gosedjur och prylar att hans rum är ett lekinferno.

Underbart på alla sätt och vis men vilket slöseri! I-landsproblem på högsta nivå.

 Jag hade en tanke om att han bara skulle få det han behövde men det gick snabbt över styr. I ettårspresent fick han inte mindre än tre BILAR (typ Bobby Car)..

 Blir lätt mycket prylar och jag tror att de flesta föräldrarna känner igen sig? Vi bor ju dessutom stort på bara tre så han har plats för alla saker.

Jag funderar allvarligt på att uppmana alla nära och kära att ge ett bidrag till väl valt 90-konto till litens 2-årsdag i stället för att slänga ut pengar på prylar som bara blir liggandes? Eller ska önska pengar till hans sparkonto?

Rädda behövande barn kontra se till att sonen har råd att flytta hemifrån någon gång? (Till det lär han ju behöva 2 miljoner)

I dagsläget rensar vi ut prylarna som han ”lekt klart med” och säljer via en leksaksförmedling och pengarna vi får in på det går givetvis till sonens sparande.

Tankar?

7 thoughts on “Det där med presenter

  1. Jag tror absolut på en peng till I, så att han kan köpa det han önskar när han blir större och mer medveten! Sen kanske några väl valda presenter som ni önskat er själva och har behov av. Kraaaam, jag läser, oroar mig för er och hinner inte riktigt kommentera denna vecka. Vi finns alltid här, oavsett flyttkaos eller vad som helst! Kram

    • Å Sandra, goaste vännen. Tack för era tankar. Vi vet att ni rä där i sinnet och snart får vi ses när ni landat i lyan. Jag hoppas att allt går bra för er nu i flytten och jag ser fram emot en liiiiten inflyttningsfest med bubbel för mammorna. Kram till er alla.

  2. Leksaksförmedling?? Det låter ju som en bra grej, vad är det för något? Har typ 4 kassar leksaker som jag lätt skulle kunna göra av med utan att Elis skulle märka någonting alls.

Kommentera

