Jag ska vila lite

Oj,oj,oj snacka om att man har ett annorlunda synsätt på vad det är att vila nu för tiden.

Tiden då man sov till efter 10 kommer jag inte ens ihåg.

Man gör ofta flera saker på en gång och har full kontroll på liten samtidigt. Känner ni igen er i att borsta tänderna samtidigt som ni rengör handfatet? 😉

Det är  inte helt lätt att hinna med allt när man har smått.. Varken för mig eller mannen.

På lördagar går långe mannen ut med Solkillen i parken och jag vilar.  Jag lovar alltid mannen att vila men bryter det alltid eftersom jag vill passa på att städa medan liten är ute ur huset.

Det är också en slags avkoppling att städa och få rent och fint (kalla mig knäpp)

I dag blev det Spotify (tack snälla Clara) och dammsugaren, dammvippan och moppen och jag som hade en dejt och så hann jag ligga lite på soffan med och slötitta på ”The Hills” på MTV.

Mannen viker tvätt framför teven varje dag och gör det så vant att han nu inte ens tittar på det han viker. Vi har rutiner på det som ska göras hemma och utan det skulle inget bli gjort och kaoset skulle vara ett faktum.

Vi har blivit mer effektiva sedan vi blev föräldrar kan man säga.

Men nu ska jag vila lite…

Kommentera

