I nuet

Jag har samlat mig lite mer. Försöker vara här och nu och inte blicka mot det jag inte vet. Det kommer gå upp och ned.

I dag ringde läkare Ulrik igen och sa att han ville att vi kommer in i morgon igen så han får ”kika lite” på Solkillen.

Jag tänkte direkt: ”Shit han har fått de sista provsvaren och de ser inte alls bra ut, han vill träffa oss öga mot öga, om det var bra hade han kunnat säga det via telefon”. Och där och då vet jag att jag drar i väg mot en tanke jag vet att jag inte ska bära på. Han kanske inte alls har fått prosvaren, han kanske just bara vill titta på liten.

Jag är mamma, jag ska reagera så här. Något annat vore onormalt.

Snart vet vi vad det är och då är ovissheten borta. Det är den som är jobbig.

One thought on “I nuet

  1. Jo, jag känner igen det där med att fantasin skeeenar iväg. Bra att ni fick en tid redan idag. Jag håller tummarna för att läkarna ska hitta vad det är och att det inte är allvarligt och att det går att göra något åt. I ett annat inlägg funderade du på ett namn på en tarmsjukdom. Kan det vara Crohns du tänker på? Eller Colon Irritable?

Kommentera

