Det går för fort

Sommaren är långt ifrån över men vår semester närmar sig sitt slut. Nästa vecka är det back to normal och liten ska få träffa sina älskade kompisar på dagis. Han har pratat om dagis i en vecka nu och när vi kom hem från Göteborg pekade han på huset och utropade: ”DAAAAAAGIS STÄÄÄÄNGT, LEKA GRABBARNA”.

Tänk att en sådan liten människa redan kan sakna. 🙂

Solkillen är en liten pojke. Han går inte som en bebis längre och han pratar hela, långa meningar. Han sjunger och gestikulerar och ber om det han vill ha, med bestämdhet, precis som sin mor 😉

Han är ”fnulig” och smart; I dag hittade han sin gamla ”pop-up-låda” (ni vet en sån där med en massa luckor och olika knappar och så är det djur i dem som poppar up när man trycker på knapparna), han kom på att han kunde lägga en peng på locket och efter det trycka på knappen så pengen flög i väg. Det är faschinerande att se.

Han är känslosam och uttrycker ofta vad han tycker och känner. Han säger ofta: ”Mysigt krama mamma och pappa” Eller som i morse: ”Härligt sova med mamma”.

Det är så stort att jag inte kan sätta ord på känslorna han skapar inom mig.

Det går bara för fort. Han fyller snart 2 år! Var tog tiden vägen? Jag är glad att jag kan jobba bara 75% och vara hemma med han resten av tiden. Det blir inte så många vakna timmar trots allt.

Nu ska jag njuta av de sista semesterdagarna med mina killar men också träffa lite vänner. Och på torsdag ska jag och mammsen plocka svamp; För det finns det gott om i skogarna!

Kärlek till er alla!

Kommentera

