Cortison

Jippi. Jag slipper koloskopin!!!!! Däremot är det nog så att jag har en pågående inflammation i tjocktarmen så nu ska här knapras Entocort i två månader. Cortisonet blir jag oerhört darrig, fladdrig och frusen av, inget jag längtar efter men bättre än det där springandet.. Ni vet.

2006 var senaste gången jag låg inne på grund av ”det där” (gillar inte ordet…) och hade fått saltbrist av det. Blev uppvätskad och fick cortison och bara vila. Jag vet att jag ska ta tag i det innan det går för långt men man kommer alltid på en massa bra ursäkter varför man inte har tid att ringa och boka en tid.

I dag kollade hon järn, salter och levervärde och en massa annan blodstatus. Om det är ngt ringer hon annars hörs vi om en månad då jag ska rapportera hur jag mår.

Vi kommer höras om en månad!

Nu känner jag mig lugn och sansad igen, hoppas bara värken i tarmen gör över snart och att jag känner mig mer pigg.

Kommentera

