Höstlugn

Lugnet innan stormen 😉

Jag vet vad vi har framför oss men jag tar det med ro.

Hemma är rabatterna städade och baksidan ”stängd”. Odlingslådorna är rensade och jorden vänd. Den sista väldoftande myntan är plockad och står med lila blommor i köket.

För två veckor sedan satte jag höstväxter på framsidan och ljuslyktan väntar på att ta sin plats.

Jag läser kokböcker som blädderlektyr och dricker rött yogite (har slutat med kaffe). Hinner meditera en hel del och andingen är på plats.

Solkillen leker med duplo och sina tåg och allt är bra (ja förutom att vi just nu är genomförkylda både liten och jag).

Mannen ska resa lite men frysen är full med grytor och gott som jag kan plocka fram och ha tid för annat.

Jag laddar energi inför den stora förändringen.

Jag vet att vi kommer greja det här. Jag känner det i hela kroppen. Jag är där jag vill vara.

2 thoughts on “Höstlugn

  1. Underbart inlägg, jag blir varm inombords! En helt ytlig sak mitt i allt, hur fryser du hela familjeportioner mat på bästa vis? Folieformar, påsar eller matlådor? Haha vilken tråkig fråga, men du är ju så duktig på sånt. Stor kram bästa fina vännen!

    • Hej, ja det tog ju nästan bara 2 år att landa där 😉 Skämt åsido men nästan.. Jag fryser i lådor och en del i påsar, det beror på vad det är som ska frysas. Trots att jag är utbildad får man oftast hitat lite egna knep och grejer för att det ska fungera. Jag fryser t ex ris fast man inte ”ska” och pasta har jag alltid färdigt i frysen likaså stekt kyckling (filé i strimlor kan lätt ”wokas” med grönsaker/ vitlök och lite Renée V. kryddor på så är det klart!) köttfärsås och strimlad skinka. Lite korta tips… Kram

Kommentera

