Återhämtning

det verkar bli en lång återhämtning efter lunginflammationen hos liten.

Han är blek och trött och blir snabbt trött vid aktivitet. Vi kämpar på med medicinering och han är så duktig med Nebunetten nu och tar också antibiotikat utan gnäll. Dricker själv och ingen spruta och tvång behövs. På det sättet är man glad att han är van vid mediciner 😉

I dag skulle vi till en leverantör och hämta varor på Söder. Vi passade på att ta en liten promenad med Solkillen i vagnen. Så passerade vi Spårvägsmuseet och bestämde oss för att gå in. Trots att Solkillen är sjuk är han understimulerad (aktiv i alla lägen). Nu när febern är borta är det ”bara” andningen som är jobbig och att bara vara hemma med han är omöjligt.

Solkillen trots sin trötthet blev jätteglad och vi spenderade ca. 2 timmar där med att titta på spårvagnar, tunnelbanor och bussar. Vi åkte t om en liten t-bana och det var nog denna veckas höjdpunkt. Liten satt som en sol och höll i sin blåa tågbiljett och ropade: ”Ååååka tåååg”.

Jag är trött efter sjukdomsveckan och hyllade fredagen med att äta fil och smörgåsar till middag (killarna åt frysmat).

Nu har jag suttit och lagt in alla nya varor i butiken och vi planerar den riktiga butikens utseende.

Om ca. 20 minuter sover jag tätt intill min härliga 2-åring och hoppas på att få sova hela natten (vilket jag inte gjort på en vecka nu och det gör mig galen).

Hoppas att ni alla får en härlig helg. Vi ska bara ta det lungt och hålla oss hemmavid.

Kram från oss i radhusträsket 🙂

One thought on “Återhämtning

Kommentera

