Dumma magen

I förra veckan kände jag mig ju så bra i magen (inga obehagliga springa-på-toaletten-nätter), jag kunde äta allt jag ville och jag hade inte ens ont i tarmen  (jag skriver tarmen för det är just där jag har ont).

Så.. Jag slutade äta Entocort. DUMMA DUMMA MILLA.

Jag lär mig aldrig. I helgen rasade min mage TOTALT. Nu är jag tillbaka igen. Kan knappt äta något då jag får så förbannat ont i tarmen och jag springer på toan h e l a tiden. Fet eller starkt kryddad mat eller för mycket fibrer är bara att lägga på hyllan.

Långe mannen tittade ilkst på mig och sa: ”Du får faktiskt skylla dig själv” För så är det ju.

JAG FÅR SKYLLA MIG SJÄLV! Grrrrr…

Men eftersom jag mår pyton av cortisonet (fryser och darrar) kände jag att jag kunde sluta med dem nu när jag mådde så bra.

Jag borde veta bättre.

Nu tar det väl 3 veckor igen att komma tillbaka till ett normaltillstånd.

Jag hoppas verkligen att mina symptom gör över snart för annars måste jag göra den där koloskopin och jag vägrar.

Som läkaren sa: ”Om det gör över med behandling av Entocort vet vi att det inte är en polyp/ polyper”…

Uppdaterat: Ja jag har så klart börjat äta medicinen igen (som jag också ska nämna kostar 1400:- per uttag, som hittat!)

2 thoughts on “Dumma magen

  1. Åh.. Dumma magen.. 😦 Om jag skulle bli tvingad att göra koloskopi igen skulle jag kräva att sövas för det var det värsta. Hoppas verkligen du slipper!

    Kram!

Kommentera

