Tjejigt och killigt-Dumheter!

Jag försökte handla strumpyxor/ långfillingar via nätet till Solkillen 2 år och 3 månader gammal.

Det är ju trots allt snart vinter med snö.

Varken H&M eller Lindex hade könsneutralt att erbjuda. Bara det klassiska tjejiga och killiga. Bilar eller rosa. Jag är så trött på det så jag spyr! Eller låt mig rätta det: Lindex hade strumpyxor men bara för tjejen med rosa hjärtan och annat tjafs på. Varför anser dessa företag att pojkar inte kan ha strumpyxor? Det som är så skönt.

Jag hade kunnat köpa de gråa strumbyxorna med små rosa hjärtan på till sonen men det gör jag inte just bara för att de låg under flickkategorin och för att det är rosa hjärtan på. Varför inte sälja dem helt grå utan rsoa detaljer så dem passar både flickor och pojkar?

I slutändan hamnar jag hos Polarn O.Pyret som vanligt men denna gång hade jag tänkt spara lite på pengarna… Tji fick jag! Man ska hålla sig till det man vet fungerar. (Fraktfritt hade dem just nu iaf så det var tacksamt)

Men eftersom de har just könsneutrala kläder och helt vanliga enfärgade strumpyxor fick det bli en nätt order på 750 kr (för jag passade ju på att beställa ytterligare ett randigt set för han är ju så fin i det röda han har).

Tack Polarn O.Pyret för att ni gör det enkelt för oss att klä vår son fint utan att det blir så grabbigt.

Och skäms på er H&M och Lindex som delar in allt i flick- & pojkkategorier. Det gillar vi INTE.

9 thoughts on “Tjejigt och killigt-Dumheter!

  1. håller med fullständigt! jag gillar http://www.idaandemil.com som har massor av härligt färgglatt till dom små utan någon indelning. så härligt med ett randigt set, tror jag kanske ska köpa ett sånt till alfred, så fint! vi gläder oss så mycket över era framgångar här hemma vännen! stor kram

    • Tack!! Det är kul att ha med sig folk som tror på en och som hejar på. Jag ska kika in på den sidan. Hälsa dina fina killar. Kram

  2. Ja.. och plyschbyxor fanns bara i grått och svart om man kollade i pojk-kategorin på Lindex. Men det fanns visst lila också, men endast för tjejer då. Fånigt tycker jag och faktiskt blev jag lite sur då och valde att inte handla från Lindex webbshop.

    • Jag valde också att inte handla från dem. Tji fick dem alltså. Skönt att jag inte är den ende som tänker så här…

Kommentera

