Möten

Jag gillar att jag får träffa mycket folk i mitt jobb. Och jag gillar att jag får göra folk glada.

Jag har alltid haft arbeten där jag får prata mycket och ge folk service. (Ni som träffat mig vet ju att jag gillar att prata och att jag oftast har ett stort leende på läpparna)

Jag skulle inte stå ut med att ha et kontorsjobb utan att möta folk. Vad tomt det skulle bli inom mig.

Människorna ger mig energi.

Jag får höra allt mellan himmel och jord, det är fantastiskt!  Ibland får man vara lite psykolog och ibland bara nån som håller med om att vädret är trist eller att politiken är galen..

I dag frågade en liten flicka mig om jag tyckte om barn. (Hon var väl sådär 6-7 år)

Jag svarade att det är klart jag gör.

Då tittade hon på mig och log med sin stora glugg (nyss tappat alla framtänder?) och sa: ”Jag tänkte väl det eftersom du har en leksaksbutik!”

Utan möten med andra människor skulle jag inte vara jag.

Kommentera

