Inre ro

Visst, det är mycket nu men jag bär på en större ro än jag gjort någon gång tidigare och det speglar av sig i min familj.

Visst jag kan brusa upp med mitt starka humör och gapa och svära där hemma men jag mår bra. Arg måste man ju trots allt få bli då och då, det är stressen som jag bearbetat bort.

I bilen på väg till jobbet lyssnar jag på lugn musik och djupandas.

Det här är vår grej och jag tänker ofta: ”Vi gör det här nu, vi tog steget”.

Det är en fantastisk känsla och det får mig att växa. Att våga ger styrka.

Om det inte går har vi iaf gjort det och det kommer jag bära med mig resten av mitt liv.

I dag har jag packat och skickat otroligt mycket paket, det märks att det snart är julafton.

Mitt i allt stannar jag upp och tänker: ”Jag hade kunnat suttit kvar där i kontorstolen och undrat om detta hade kunnat gå, men nu står jag här”

Lycka!

2 thoughts on “Inre ro

Kommentera

