Skitsjukdomen C

I lördags gick en vän till mig bort och jag finner inga ord för hur det känns just nu.

Från diagnos för ett år sen till en hel del operationer och cellgifter till att han nu är borta.

En tumör eller fler i tunntarmen (vad vet jag, han ville sällan prata om den) som varken blev större eller mindre men som var elaka som bara den.

”Sjuk? Jag är inte sjuk. Jag ska klara det här, det finns inget annat alternativ”. Så sa du och orden klingar i mitt huvud.

Den tog dig tillslut. JÄVLA C!

Cancer. Fy fan vad jag hatar dig. Du har tagit min farmor och en vän och flera där ute som jag inte känner.

Efter dig lämnar du  sambo och mamma och pappa, samt en massa vänner som kommer sakna ditt glada leende och din goda mat. Jag hoppas så att du nu fått frid och slipper ha ont.

C JAG HATAR DIG. Och jag bara gråter.

2 thoughts on “Skitsjukdomen C

Kommentera

