Sjukhus

Magen skovar och krånglar jag gick ned i vikt. Så är det när man är ”liten” i sig, har inget att ta av.

Magsjukan satte fart på skovet och jag blev uttrokad. Kunde inte behålla någonting. Vatten, vatten…

Fick åka in till SÖS på annandagsnatten och slapp köa, det är då man vet att man är sjuk på riktigt.

Nu är jag hemma igen, uppdroppad och full med cortison. Glad att jag har en familj som ställer upp och skjutsar och hämtar på dagis när det behövs. Tack älskade mamma och broder.

6 veckors medicinering med den medicinen som gör mig genomfrusen och skör. Tur att den gör mig bättre.

Efter några dygn på sjukhus är man tacksam att man har en familj, en varm, skön säng och en någorlunda frisk mage.

Nu har jag lovat läkaren att ta det lungt. På frågan: ”Och så var det skjukskrivningen..” Kunde jag ju bara svara: ”Ja, jag är ju egenföretagare så…”

Men i dag soffan. Solkillen är på dagis, mannen i butiken och jag ska sova.

Tack för alla fina peppande inlägg på FB.

One thought on “Sjukhus

Kommentera

