Monkishopping BIG TIME

Jag fick ledsagning av bästa mamman in till söder i går.

Har sett fram emot rean på MONKI så länge att inte ens min inflammerade tarm kunde stoppa mig.

Vi tog lillbilen in och parkerade under Medis och sedan styrde vi kosan mot min favvobutik.

Shoppingen resulterade i en stor kasse med stortröjor, mysiga cardigans och ett par ursnygga byxor och lite annat plock. Jag lovar att det blir något bildbevis längre fram.

Det blev en stillsam middag på en söderkrog och en stor cola till mig. Pasta måste väl anses som snällt för magen. Jag var hungrig som en varg och trött. Det var mysigt att få ensamtid med mamma.

Jag unnade mig också att gå in i en sån där fin underklädesbutik med.

Ni vet där en kvinna bara tittar på en och säger: ”Jag vet precis vilken storlek du har”. Och mycket riktigt visade det sig att jag som så många andra kvinnor (4 av 5) har fel BH-strl. Nu köpte jag två helt underbart sköna och fina BH:s (1200:-) men de sitter som smäcken.

När jag kom hem hamnade jag raklång i soffan med en son på armen. Jag somnade med han då klockan var 20 och hela familjen sov till 7.15 i morse.

Cortisonet börjar göra sig påmint i form av skakningar i händer och armar och jag mår allmänt risigt. Men jag vet ju att om 6 veckor är jag tillbaka. Nu gäller det bara att äta upp sig så gott jag kan.

I dag är det nyårsafton och vi ska inte fira mer än att vara hemma tillsammans och äta det jag kan. Ingen alkhohol, inga smällare, bara lugnt och skönt.

Vad änskar jag då mig för nästa år? En frisk familj och vänner som mår bra. Det är allt. Jag har allt det andra.

Önskar er alla en bra dag.

3 thoughts on “Monkishopping BIG TIME

    • För stor över ryggen: Jag hade 80 och ska ha 70. hahaha och kupan för liten. Jag hade B och skulle ha C. Inte ett rätt alltså!

  1. Låter som ni har ett så behagligt liv! Du verkar kunna njuta trots att du inte mår så bra. Hoppas det är bättre nu!

    Ja,lägg upp bilder på kläderna från Monki. Håller med om att de har snygga kläder. Monki finns här med men det blir allt för sällan jag tar mig iväg och shoppar åt mig själv nu… men det blir förhoppningsvis ändring på om inte allt för lång tid.

Kommentera

