Mitt beroende

Jag är ingen gottemänniska (min mamma säger alltid att jag har äckligt bra karaktär).

Min last är te. Rött te, grönt te, örtteer.

Just nu intas mängder av denna underbara sort (text och bild från friggs.se)

Green Chai

• Ekologiskt grönt te
• Milt men kryddigt med nejlika, kanel och kardemumma

Ett kryddigt, värmande te med nejlika, söt apelsin och en doft av Orienten.

Ingredienser

Grönt te, kanel (18%), apelsinskal (15%), kardemumma (7%), nejlika (4%).

Brygginformation

En påse är anpassad efter en normalstor kopp. Vattentemperatur ca 90°C. Låt dra 4-6 min.

Grönt te kan bli beskt om det bryggs med kokhett vatten. Söta gärna med honung eller råsocker. Gott att servera med lite skummad mjölk.

De kallar denna linje med teer ”Eco Chic”, det tycker jag är lite löjligt men allt handlar ju om att vara rätt i tiden och kanske är det passande just nu? Om du vill testa teet gå in på sidan och klicka på rabattkupongsfliken..

Vad har du för last?

One thought on “Mitt beroende

  1. som gottegris kan jag knappt acceptera att té är en last hihi. ingen belastande last iaf! jomen här är det ju just gottis som är lasten. alkohol, kaffe, té och skräpmat kan jag skippa lätt men återkommer gärna till just godis, världens mest ofräscha sak egentligen. dock äter jag inte något annat än någon enstaka bit mörk choklad just nu, det går bra det med fast kan inte jämföras med mjölkchoklad enligt min barnsliga smak.

    det där téet är dock bland de godaste jag druckit! heeelt otroligt välsmakande.

    kram finaste!

Kommentera

