Frukostsällskap

Mannen ligger och sover ( hans lördag i dag) och jag och Solkillen är uppe och hoppar som vanligt 5.30. Jag är van nu. Lägger mig runt 21 tiden för att orka. Så är det med dessa små; Man får anpassa sig.

Vi äter alltid frukost tillsammans och pratar om det mesta. När jag ska ta dessa kort säger sonen: ”Mamma, inte fotografera mig”, jag skrattar gott och han blir mer allvarlig och säger: ”Nej mamma, sluta, jag äter frukost”

Jag klappar han på huvudet och säger: ”Okej, förlåt”.

Sedan tar jag en kopp te till och sonen skrapar ur det sista av sin youghurt ur tallriken, sedan tar han plats i soffan för att titta på Bolibompa.

Vilken härlig lördagsmorgon.

One thought on “Frukostsällskap

  1. Hej! Vad mysigt det ser ut! 🙂

    Kom på att jag inte har svarat på ditt campingduschtips och problemet är lite att jag vill kunna duscha inomhus… Vi har ju varmvatten i stugan och kan koppla på ett duschmunstycke som vi brukar dra ut genom fönstret så kan man duscha bakom ett duschdraperi som Stefan snickrat en ram till. Men är det kallt ute är det ju liksom mindre kul 😀 Och vi har rena trägolv inne i stugan så där vill man ju helst inte skvätta en massa vatten… En babybalja är nog tyvärr lite för liten för det, måste nog ha en som jag får plats att sitta i minst!

    Men tack för tipset, det hela löser sig nog så småningom ändå men det vore så fint med en dusch bara 😀

Kommentera

