Flyter

Min personlighet är en ”fixare”. Jag har alltid gjort flera saker samtidigt: Plockar ur disken, torkar diskbänken, lagar mat och är med Solkillen. Det är inte optimalt men hur ska man annars få ett hem att gå runt?

Det viktiga är ändå att i de stunder som man ska koppla av att man gör det (Dvs. inte ränna runt i huset när man t ex borstar tänderna, tittar på teve i sängen mm.) och det tycker jag att jag är bra på.

Det bästa är att för en så där 4-5 år sen stressade jag när jag gjorde det men nu gör jag det utan stress.

Det flyter. Jag är i det jag gör.

Solkillen är med i det mesta jag gör: Lagar mat, hänger tvätt, viker tvätt, handlar och packar upp matvaror. Han är van. Kommunikationen måste vara på topp, minsta lilla kan få en 2,5 åring att komma ur fas (konstigt vore väl annars)

Jag trodde aldrig det skulle gå så här bra att vara ensam med liten. Det går faktiskt bättre än när det var jag och mannen.

Då fanns det två att spela ut mot varandra, två att ifrågasätta och två att lyssna och kommunicera med.

Nu är det bara han och jag. Det är skönt. Och jag är mycket glad att jag bara har ett barn att ta hand om ensam.

Vår Solkille är ibland som två 😉

Vi håller fast vid de rutiner vi har för dagen och pratar som smått om dem nya lägenheterna och varannan vecka upplägget. Han förstår och frågar lite. Det går bra.

(Tro mig; Jag vet att ”hårdare tider” kommer men jag är glad att vi fått en bra start)

2 thoughts on “Flyter

  1. Fantastiskt fint inlägg att läsa. Det kommer bli bra. Du är verkligen en fantastisk mamma till din Solkille, jag har sagt det förr men ditt tålamod är avundsvärt. Jo våra killar är definitivt som flera ibland haha. Jag kan känna samma sak ibland när jag är själv med A (ofta dvs) att det flyter bättre. Stor kram min fina!

    • Tack snälla Sandra. Jag är tacksam för mitt tålamod ska du veta… Du är också en fantastisk mamma. Ja, våra killar är lika på många sätt och det är därför jag gillar att prata med dig. Du vet hur det är. Jag tar en dag i taget nu. Det känns bra. Ja visst är det lättare när barnet bara har en att förhålla sig till men det är också något som hör till att de ska testa båda föräldrarna. Kram

Kommentera

