Min mening

mina tatueringar betyder något. Koifisken som simmar uppströms med sonens namn i fenan och den latinska texten: Ab imo Pectore; Ur djupet av mitt bröst.

Budai med sin tjocka mage och glada leende står för det jag skulle vilja uppnå i livet. En människa som bär sina tillhörigheter i en liten tygpåse och som uppnått full upplysning. Inte möjligt i vår moderna tid i det liv jag lever men Budai är en påminnelse för hur viktigt livet är bortsett från alla materiella saker och ting.

Jag har genom min smärta som jag dagligen bär med mig lärt mig att glädje och öppenhet är två av de viktigaste sakerna i livet. Om jag är glad klarar jag av smärtan bättre och om jag möter människor med ett öppet hjärta får jag energi av dem. Jag har lärt mig mycket av min smärta. Det kanske t om var någon mening med den? Ödmjukhet inför livet…

Solkillen tittar ofta på mina tatueringar och han vet att fisken är ”hans”. Han säger: ”Isaks fisk” och nu är den andra tatueringen ”Mammas tjocka Buddha”.

Jag kan inte lära Isak allt han behöver i livet men jag kan vägleda han och jag hoppas att han en dag kan förstå historierna bakom mina gaddningar. Genom dem får han en bit av hans livshistoria.

Kommentera

