Memory lane

  Mars 2008. 6 månader gammal.

Vi bränner ned alla bilder från datorn.

Så många bilder, så många minnen. Skratt och bus. Ett nytt liv som mamma. Min son. Min Solkille.

Tänk hur många gånger jag legat och beundrat han då han sover. Lyssnat till hans små ojämna andetag, hållt hans lilla hand. Tröstat ledsen natt, ammat, vyssjat och sjungit.

Två andningsuppehåll, sjukhusvistelser, astma, magproblem. Livsfrågor. Funderingar.

Första steget, första ordet, trots, gemenskap, lek och pyssel. Gunga i parken. Grilla korv i Tyresta. Jaga katten, sätta potatis, mysa med mormor på kolonin.

Det här är det största livet kan ge. Min och mannens Isak. Han är fantastisk vår son och jag är så välsignad som har han i mitt liv. Ett barn; Vad kan man mer begära?

Jag skulle gå genom eld för dig.

2 thoughts on “Memory lane

Kommentera

