Rätt person att skilja sig från

I går kom mannen till huset med släp på bilen för att hämta kartonger från förrådet.

Vi pratar och jag frågar om han vill ha med sig köttfärsås till middag. Sonen säger: ”Du ska ta av dig jackan pappa” och drar i den med sin lilla hand. Jag gör en matlåda och lägger i påse.

Jag inser att det som sker är mer än ovanligt. Vi är inte osams och vi kan prata. Det irriterar en del för dom förstår inte. Jag funderar på om det enda mäniskan förstår och kan reagera på är när det är jobbigt, slitsamt och dåligt?

Skulle man förstå bättre varför vi skiljer oss om vi hatade varandra? Vi älskar inte varandra men det är en helt annan sak än att hata.

Kanske är det så här för att vi aldrig hann bli för bittra och för osams. Vi hoppade av båten innan den sjönk.

Höll kvar värdigheten.

Jag klappar mig och mannen på axeln och tror att vi är lite av ett unikum.

2 thoughts on “Rätt person att skilja sig från

  1. Kanske älskar ni varandra ändå, fast inte på parvis? Det kan ju bidra till ert trevliga beteende. Ni har ju inte skadat varandra, det gör ju många, vågar jag säga dom flesta kanske? Heja er iaf. Kram

Kommentera

