Badet

Stunden vi får tillsammans när Solkillen badar är obetalbart.

Jag sitter på toalettlocket och bläddrar förstrött i någon mattidning och han pysslar och fixar med vatten och badkritor. Vi pratar om ditten och datten och skrattar mycket.

I går i favoritskumbadet utropar sonen plöstligt: ”Mamma! Det luktar som öl!”

Borde jag bli oroad? 😉

Jag svarade som den pedagogiska föräldern man försöker vara: ”Ja det kanske det gör” och så skrattade vi båda tills vi hade ont i magen.

One thought on “Badet

  1. Åh, de är ju underbara!! Min son fick kort från farmor, när vi var i Frankrike, han var 3-4 år. På kortet satt några nallar i en bil och han sa att nallen som körde kunde göra det för att han inte hade druckit Champagne! Min lille fransman 😉

Kommentera

