Nya vägar

Min älskade pappa fyllde 60 och jag, Solkillen och pappa M var på festen tillsammans. Svårt för en del att förstå. ”Hur kan ni förhålla er till varandra på ett så bra sätt”

Kärleken till sonen. Det är bara så.

Sonen sken av lycka av att få vara med oss tillsammans: ”Kom, kom mamma och pappa, jag ska visa er. Varsin vuxenhand på vänster och höger sida. Värme.

De åkte hem till lägenheten och sov där och jag hade packat bilen med övernattningssakerna. Kändes som den första överlämningen. Jobbigt. Kom lite tårar. Jag kramade om liten hårt och sa: ”Nu är det pappavecka och sen ses vi igen. Älskar dig”. Sedan festade jag vidare med min familj och kärleken hämtade mig runt midnatt. Kontraster. Mitt gamla, mitt nya liv.

Snart ska vi frånträda huset och den 15/5 är det dags för min flytt. Även om jag är lycklig och kär är det då det kommer att kännas: Vi fick det inte att gå ihop.

Nu väntar nya vägar och jag är redo.

3 thoughts on “Nya vägar

  1. MEN – att ni har separerat!! Förvånad och ändå inte. Tycker det är synd och ändå inte. Vet ju vilket underbart liv jag själv fått efter att jag själv separerade! Men här blir det inget varannan vecka, både för att jag inte tror på iden som sådan (de flesta bor hos sin mamma) och för att exet inte är en lämplig förälder. Vi delade dessutom långt ifrån lika på föräldraskapet innan separationen och han är inte snäll. Jag sällar mig inte till de som säger: ”Vad BRA – separationen lärde honom att bli pappa!” Han tillbringade inte särskilt mycket tid med barnen innan och det är inte DE som ska vara träningsredskap för honom. Så därför bor barnen hos mig, men han har stämt mig. Utredning pågår. Mycket handlar om socialens och domarens personliga tycke och smak, fruktansvärt, men jag känner mig trygg med våra handläggare och om de bara tar till sig det jag berättat, så blir det säkert bra. Om någon vecka får jag också veta vad han sagt om mig, blir intressant 😉

    Jag blir glad av att du träffat en ny kärlek! Jag var kär i höstas/vintras och det var härligt att kunna bli det igen! Men det kommer inte att bli något varaktigt, det är egentligen redan över. Men nu är jag sugen på att ge mig ut och dejta på allvar!

    Varm kram!!

  2. Jag vet faktiskt inte om jag känner mig lite ledsen eller rörd. Rörd för att ni är så fina och låter kärleken till Solkillen styra er (och att ni kan uppföra er som vuxna människor 😉 ). Ledsen för att jag känner känslan hur det skulle vara att lämna J varannan vecka och den skär i bröstet. Rörd igen för att du är lycklig och kär.
    Kram!

Kommentera

