Sova säng

Solkillen 2 år och 8 månader:

”Mamma, jag är trött nu, jag vill sova i min säng”Han tar sin napp och gosekossan och trampar in på sina strl. 26 till sitt sovrum.

Vi tänder nattlampan och läser saga; Just nu blir det oftast ”Alfons och hemlige Mållgan”. När vi läst klart den är det: ”Läsa en saga till mamma”, så då gör vi det. ”Pelle och Ficklampan” (Jag kan den i sömnen). Efter det släcker vi läslampan och Barbaflink sprider sitt blåa ljus i rummet.

Jag sjunger en godnattsång och Solkillen säger trött: ”Ska vi sjunga en till mamma?” så det gör vi. Tre godnattvisor senare sover min lintott med sin ena hand i min och den andre runt kossan.

Jag sitter bara där och njuter. Tittar och funderar: Vad ska det bli av dig? Jag känner mig fullkomlig och trygg. Jag vet att jag är en toppenmamma.

Jag saknar inte sömnstrulet men jag saknar att samsova trots att min kropp inte alls tyckte det var bra. Nu får jag sällskap runt 4 tiden och sen sover vi till 6-6.30. Det tog ”bara” 2, 8 år!

Kommentera

