Landar långsamt

Vi älskar vår lya. Solkillen och jag har sonderat terrängen och hittat alla fina lekplatser på gården och de är mer än väl godkända. Trevliga grannar i övre åren och nära till nya förskolan och centrumet när det ska handlas. Jag har införskaffat en dramaten och känner mig härligt ung 😉

Balkongen är redan för varm men vi tar oss en jordgubbspaus där varje eftermiddag och sonen utropar glatt: ”Mamma, det är vår gård och balkong!”. Jag blir varm i hjärtat!

Något har hänt med sonens sömn; Helt plötsligt sover han hela nätter i sin egen säng och jag märker direkt att kroppen och själen med det mår superbra.

Kärleken är hemma i Svedala och jobbar ikapp på jobbet så vi får ses på söndag.

Veckorna går fort. Snart börjar jag mitt ”gamla” jobb med med nya ansvar till hösten. Det ska bli kul!

Vi landar i det nya livet för varje dag som går och jag lär mig mer och mer om föräldraskape till en nästan treåring, det går i ett men är alldeles underbart!

Kommentera

