Dessa morgnar

Jag är överlycklig för att sonen sover bra på nätterna och att läggningarna är helt smärtfria, det var annat för ett år sedan.

Det flyter på nu. Men dessa okristligt tidiga morgnar vänjer jag mig aldrig vid. Det tär något fruktansvärt och det märks att jag nu är ensam med att ta varje morgon.

Likaså med att lyfta och bära: Nu är det jag som gör det hela tiden och lederna och bäckenet är åter igen helt åt skogen. Värken sitter som en smäck, bara väntar på att inflammationerna ska komma tillbaka.

Nu är det en månad kvar till nästa behandling med cytostatikan. Kan inte säga att jag ser fram emot det eftersom jag mådde illa och magen var helt uppochned av det men jag vet ju att det gör mig bättre i långa loppet.

Solkillen är slår upp sina blå alltsom oftast runt 4.45-5.45 och är glad och pigg. Jag är allt annat än pigg. 😦

I dag är det söndag och jag vet vad jag ska göra efter 16.30 då pappa M hämtat. Lägga mig på soffan! (Låt mig bara förtydliga att jag älskar min son oerhört mycket vilket ni alla vet!)

One thought on “Dessa morgnar

  1. det behöver du knappast förtydliga, att du älskar honom! tidiga mornar är ett helvete på jorden, faktiskt. det sliter något oerhört. jag har ju turen att få avlastning och få sova ibland men jag jobbar ju supertidigt dessutom till råga på allt, cirka fyra dagar/vecka. när jag är som tröttast när alfred går upp vid fem eller så, då bäddar jag ibland ner mig i soffan och somnar om lite, när han röjer runt (fast han brukar faktiskt vara lite lugnare dom gångerna, han känner väl desperationen hos sin mor), klockan fem på morgonen är det morgon-TV som får stå för underhållningen, inte hans mor.

    den enda trösten är ju att dom så småningom kommer kunna gå upp själva en liten stund på morgonen och se lite på TV eller så, då kan man ju dra sig lite till. den tanken lever jag på rätt ofta 😉

    förresten är nya skorna apsköna och mer komfortabla än ballerinas. jag får bättre hållning och sträcker på mig, så jag hoppas bäckenet ska palla dom. sen kommer jag ju ha låga skor också de flesta dagar 🙂 .

    kram på dig fina vän!

Kommentera

