Dagistankar och separationsreaktion

Solkillen är ledsen och missnöjd. Som pappa M sa: ”Det mesta av tiden går åt till att försöka hålla han nöjd”. Det är inte en rolig känsla. Nu har vi båda flyttat och sonen är varannan vecka hos mig i tvåan och sedan hos pappa i fyran. Mycket nytt. Klart det är lite tufft för oss alla.

Nu närmar sig slutet på tidn på dagiset F. Vi kommer sakna goa´fröknarna S & B. En stor omorganisering har nyss börjat där och till hösten kommer de stora barnen att flyttas från avdelningen till flera nya. Alltså hade Solkillen behövt en ny invänjning även om vi inte hade flyttat, det gör att det känns lite enklare trots allt.

Är det någon av er som bytt förskola? Tips och råd mottages.

Vi har inte börjat prata om förändringen med sonen än. Det tar vi ett steg i taget. Avvänjningen på förskolan börjar två veckor innan och innan dess ska vi ha utvecklingssamtal den 16/6 där jag hoppas vi får med oss en IUP på sonen.

Jag funderar mycket (med sorg i hjärtat) på hur sonen ska reagera på den stora förändringen att till hösten börja på en ny förskola och en ny avdelning? Jag ska verkligen försöka att inte lägga över mina känslor på liten.

Nu väntar jobb för mig på skolan fram till vecka 26 och det är sista veckan för liten med sina vänner på avdelningen. Sedan blir det välförtjäna 7 veckors semester för han och den 17/8 börjar den nya invänjningen!

Kommentera

