Finna tid

Att träffa någon mitt i livet med varsitt liv är verkligen att planera tid för varann. Det är viktigt att inte glömma bort vuxentiden.

I går var vi ensamma för första gången på ett bra tag. Det blev bad och massage och god dricka på centralbadet och efter det en utsöt avsmakningsmeny på nyrenoverade Sawadee vid Hötorget, kan varmt rekommenderas. Dock blev jag grymt störd av en familj som hade med sin nyfödda bebis som bara skrek och skrek. Trots att jag själv är förälder kunde jag inte låta bli att irritera mig på att sitta och höra skriket under hela middagen… 😦

Nästa vuxentid blir då vi åker på bröllop i Helsingborg och bor på hotell i två nätter.

I morse skulle kärleken i väg på match med sitt lag och efter det bar han av till Solvalla för Elitloppet. Jag har spenderat en regning förmiddag med fika, sedan lite sol och lekuppehåll ute 😉 Mycket trevligt.

Jag och sonen kikade på alla duniga fågelungar som börjat flyga och skriker på mamma och pappa efetr mat.

Nu är jag hos kärleken, slappar i soffanoch väntar på att han ska ringa efter ”fyllechaffis” och Solkillen är hemma hos pappa M sista kvällen för denna vecka.

I morgon börjar min vecka igen, som jag har längtat!

Kommentera

