Mörkt och samsovning

Sömn, sömn, sömn. Denna långa resa med Solkillen. Vi har i TVÅ OCH ETT HALVT ÅR klivit upp runt 4.45-5.25 VARJE MORGON. Inget undantag för helger eller semestrar. Nu verkar det värsta sömnstrulet vara över och på söndag när jag går från barnveckan till barnledig vecka ska jag fira med riktig champagne.

Nog för att vi just nu igen samsover (med mörkläggningsgardin och öppet fönster) men det är mysigt och vi sover ju hela natten och vaknar inte förrän runt 7. Det är obeskrivligt härligt och ger kraft till att våga vara uppe längre och kanske hitta på mer.

Jag vet och hoppas att även några av våra vänners små kommer att sluta strula vad tiden går. Tro mig. Jag om någon vet hur kämpigt det är.

Kommentera

