Böcker, böcker, böcker

Min mamma och pappa läste alltid för mig när jag var liten och jag gör detsamma för sonen. Två till tre sagor innan vi nannar kudden. Det är en fin stund för att knyta ihop dagen och att få komma till ro.

Jag är lyckligt lottad som har ett bibliotek på jobbet som dessutom har en barnbokshylla. Nu ligger en hel del nya och väntar på att sonen ska komma hem om en vecka.

Just nu är favoriten ”Astons stenar” av Lotta Geffenblad. Kan varmt rekommendera den för er som har treåringar.

Vad vore livet utan böcker? Läser ni mycket för era barn?

Psst… I höst spelar Teater Pero Astosn stenar på scen! Synd att vi inte visste om att de var i Vasaparken i söndags…

One thought on “Böcker, böcker, böcker

  1. Vi läser varje kväll och ibland under dagarna också när tid finns. Jag älskar böcker och så gör även mina barn. Ibland läser de för sina nallar, hur gulligt som helst!

Kommentera

