Utvecklingssamtal

Klart man blir stolt. Jag antar att det inte heller är sista gången man kommer känna den brännande känslan i mammahjärtat. Jag har varit på utvecklingssamtal och gjort en IUP (Individuell utvecklingsplan) för Solkillen. Pappa M kunde inte följa med då han är på tjänsteresa men vi hade pratat ihop oss innan om vad vi ville lyfta med fröken S.

Åh vad härligt det var att få veta att sonen är en empatisk kille som tar hand om sina kompisar. Vi har pratat mycket om känslor i leken och i vardagen och det har tydligen gett resultat! Jag fick också veta att sonen är mycket framåt i en grupp och att han tar för sig stora utmaningar och att han ligger längre fram i utvecklingen i tal och motorik  än vad en kille i hans ålder normalt gör (även om jag inte alls tycker att man ska jämföra barnen men det finns ju riktlinjer inom det mesta som rör de små liven, t ex på BVC)

Han kan färger och former och identifierar cirkel, trekant och fyrkant. Börjar känna igen bokstäver och kan höger och vänster. Jag är imponerad och det var fröken S med. Vi kommer verkligen sakna dem på förskolan men ser fram mot att börja på en nya.

Jag lovade fröken S att vi skulle hålla kontakten. Som hon sa: ”Solkillen är en speciell kille och det hade varit kul att följa hans framsteg, men jag kanske kan få lite uppdateringar då och då i alla fall?” Självklart!

Kommentera

