Midsommar med den nya

Vi ska fira midsommar med familjen, eller iaf delar av den. Vid stugan i lugnet. God mat och dryck. Enkelt.

Han blev utan barnen för dem ska vara med sin mamma och hennes nya uppe i landet. Det är nog inte alltid lätt att följa med föräldrarna i allt det nya, jag vet, jag som har skilda föräldrar.

Men en sak jag vet är att det blir bra. Det var det för oss och jag har trots nya familjedelar blivit en hel människa. Mamma och pappa i all ära men vuxna kontakter som finns och ger en tid är väl ändå det som betyder mest? Sen i vilken form de finns är inte intressant tycker jag.

Nu ska M fira midsommar med mig och Solkillen och en del av min familj. Hur ska det bli? M och Solkillen tycker om varann och med en treåring är det ju inte så mycket mer än att vara här och nu.

Vi funderar mest på om vi ska åka bil och vem ska då skippa midsommarsnapsen?

Jag röstar för att åka kommunalt och sitta så där härligt solvarm och trött på en direktbuss tillbaka ut till förorten när kvällen närmar sig.

Svårare än så behöver inte en midsommar vara.

Kommentera

