Feeling hot, hot, hot!

Nej jag går inte runt här och känner mig sexig. Inte alls faktiskt. Mer som en sliten 33-årig varanannveckamamma med lätt stubbiga ben och risigt hemmafärgat hår.

 Nu har jag varit mamma på heltid sedan torsdags förra veckan och det märks: Jag är en zombie som glömmer det mesta. I dag tog det en timme för mig att leta efter hemmanycklarna. Fick riva ur allt i bilen (och tänk då att jag hade storvagnen, två påsar med saker från de tömda hyllorna på dagis, en stor blå Ikeapåse med täcke och kuddar och en del annat löst tjafs) ut på gatan för att kärleken tillslut hittade dem längst in under förarsätet. Några salta tårar kom på linnet jag haft på mig i dagarna tre.

Men nu har vi semester så kanske kan man få tid och ork att bry sig lite mer om sitt utseende? En nätt sommarkläning och de fina sandalerna jag köpte i våras. Ja då får det bli den veckan jag inte har Solkillen annars blir ju allt fläckigt av saft- eller glassfingrar eller med gräs- eller sandfläckar från lekparken då jag agerat lekmamma.

Varmt är det men speciellt ”hot” är Superquinnan INTE. Hon passar mer i en parklek i Bandhagen 🙂

3 thoughts on “Feeling hot, hot, hot!

  1. Vet precis hur du känner! Igår tog Daniel med sig Isak ut en timme på kvällningen för att jag skulle få klippa gräset på mig själv (läs: epilera ben och annat ;-)) – Känner mig som en ny människa nu (+ att jag har på mig en ny klänning som jag hittade på MQ i veckan. 50-talssnitt men tyvärr inte på rea…).

    • Vad kul att du hittade hit!! Ja i dag sitter jag så här i sommarklänning och ballerinaskor (sandalerna glömdes hemma). Jag hann iaf duscha.. Hihi… Tur man inte är ensam 🙂 Kram

Kommentera

