Hem till Stockholm igen

Min stad, mitt hem, min son, kärlek, delar av min familj. Lillebror har fått ormungar, storebrors dotter fyller två och mamma arbetar och njuter av stugan. Pappa och familjen lämnar jag kvar i Götborg och jag önskar ofta att de fanns närmare mig och de mina.

Vid kramen på stationen är jag pappas barn igen och han kramar mig varmt och jag tackar för allt de bjudit på under dessa dagar (jag har inte fått betala något) ”Det är  det minsta vi kan göra”, säger han och jag kliver på tåget.

Hemma väntar 4 veckors semester och lata dagar. Sommaren.

Nästa gång vi ses blir sonen 3 år och hösten är här. Jag längtar redan.

Kommentera

