Nära så nära

Det höll inte på att bli någon utlandsresa för Superquinnan.

I två dygn har jag legat på sjukan med dropp med cortison och näring. Jag fick skjuts in akut av kärleken och exmannen fick hämta sonen. Tur man har den kommunikationen man har!

Tredje veckan med rasad mage och tröttare än tröttast men nu känner jag mig pigg (dropp är magiskt)

I dag fick jag komma hem med en ny medicin som heter Asacol. Nu ska jag äta Entocort och denna nya medicin i tre månader med nedtrappning så klart. Till hösten blir det en ny koloskopi plus att man ska undersöka tunntarmen. Jag SKA sova denna gång, gör den inte vaken en gång till. Lite orolig är jag ju vad de ska hitta men det kan jag inte oroa mig för nu.

Läkaren på SÖS trodde att det kanske kunde vara Ulcerös Colit i kombo med den mikroskopiska coliten jag har.

Nu tänker jag inte oroa mig för det. Kämpa upp vikten igen under resan gäller dock då jag sedan 6 månader tappat 5 kg.

Nu kör vi All Inclusive och god dricka, sol och kärlek ett tag. Det brukar råda bot på det mesta. Kram så hörs vi snart!

3 thoughts on “Nära så nära

  1. Vännen. Cybervännen. HU, vad är det jag läser. Är ju typ aldrig inne här i bloggosfären nu, men klickade in… hoppas verkligen att det bara går käpprätt uppåt nu med magen. Jättebra att du söver dig, när det nu går och du varit med förr och faktiskt varit vaken. Kram.

Kommentera

