Måndag jobbdag

Så var fem veckors semester till ända.

Sommaren som var så lång när man var barn går nu så fort.

Så vad har nu denna sommar bjudit på?

Värme. En underbar kontinental värme.

Jag har fått mina första gråa hårstrån 33 år ung, eller gammal, eller hur det nu var. Jag vilar i det med och tänker inte noja, lika lite som jag bryr mig om den lilla degklumpen som är kvar på magen efter graviditeten med sonen eller mina bröst som nu hänger lite längre ned efter amning. Det är jag, mamman.

Kärlek. Mycket prat och mys med kärleken. Framtidsplaner och tankar. En ny tid landade inför mina fötter när jag minst anade det och nu har 6 månader med denna fina människa redan gått.

Sonen och jag har haft flygpremiär och myst tillsammans i havet och ätit mycket god mat. Vi har läst så mycket sagor och sjungit alla sånger vi kan hundra gånger om.

 Alfabetet kan nu Solkillen nästan helt och räknar till 20. Han förvånar mig varje dag och frågar och pratar om allt. Och är det inte egentligen just det som semestern handlar om? Att hinna finnas till för sitt barn och bara vara både med andra och sig själv? Jag har hunnit det och är glad för allt det andra som jag också fått uppleva denna sommar.

Nu kommer förhoppningsvis en vacker, mysig höst då mycket tid för tedrickande och tända ljus ges.

I morgon väntar jobbet och kontoret och en tystnad där i två veckor innan elverna kommer.

2 thoughts on “Måndag jobbdag

  1. Härligt, jag är inne på min sista semester vecka, har/hade dock bara 3 veckor men dom har förbrukats väl, känns skönt, trots tre veckor 😉 Där finns alltid nåt att se framemot, tack för att jag påmindes om att se framemot tända ljus & tedrickande 😉
    Kram!

    • Visst är det skönt att mysa på hösten. Kanske baka nåt gott och fika i skenet av ljusen? Oj, det lät visst som en billig roman.. 😉 Kram på er och hoppas sonen mår bra.

Kommentera

