Jobba jobba

Det är skönt på något sätt att komma tillbaka till vardagen och rutinerna. Jag har mycket att göra men det går i min takt och jag har ingen chef som flåsar mig i nacken så det är helt okej.

Vi kommunalarbetare hinner ju fika två gånger om dagen också förutom lunchen 😉 Men så har vi ju också riktiga skitlöner så det ser jag som en löneförmån.

Jag har börjat cykla till och från jobbet vilket ger mig ca. 2 mil i veckan och jag som varken är träningsnarkoman eller har någon önskan att gå ner i vikt tycker det är alldeles lagom. Det rensar tankarna och ger en skön energiboost till dagen.

Till oktober börjar jag träna på SATS (kärleken betalar vilket jag blev mycket glad över) och då blir det afrodans och yoga och gymmet. Inga fettbrännade klasser. Nu ska jag behålla mina kilon och äta mitt cortison.

Har telefontid med min mag-tarmläkare på torsdag så får vi se vad hon säger efter att ha läst min journalkopia som hon nu fått. Jag är iaf inställd på kommande undersökningar.

Sonen är hos pappa M i två hela veckor och nästa tisdag börjar han på nya dagiset och jag håller tummarna för att det går bra för dem. Vi kommer givetvis att höras under de dagarna för att stämma av att allt är bra.

Har ni återgått till jobben och har barnen börjat på dagis?

One thought on “Jobba jobba

  1. Vilket spännande och härligt inlägg vännen. Vi har 2 veckor kvar av semestern med denna vecka, 24 augusti börjar Alfreds inskolning, jag är superpirrig! Oj vad roligt med SATS-kort, om du vill så tränar jag gärna med dig då och då, det är så härligt att gå och träna tillsammans! Stor kram

Kommentera

