Risig

Livet går i medvind just nu och det är alldeles underbart… Men magen, den där hemska, hemska magen och jag är inte alls vänner.

 I går kväll kom magsmärtan tillbaka, på samma ställe och i samma hemska intesitet. Jag kanske inte ska unna mig att äta och dricka gott? Vad är det som gör att min mage inte vill ha maten i sig? Nu behåller jag iaf det jag får i mig men det är inte optimalt. Jag kan ju inte bara vara bra när jag ligger inne med dropp och fastar.

Cortisonet jag äter (Asacol 2×3/dag samt Entocort 3/dag) gör mig fruktansvärt speedad och trött på samma gång. Jag kan inte sova. Huvudet är helt slut men nätterna är mest snurriga. Jag börjar dessutom bilda vätska och ser rund och god ut i ansiktet vilket jag inte alls trivs med.

Den 26/8 då jag ska till Sabbatsberg till läkaren ska jag definitivt ta upp frågan om sömnen. Jag blir helt galen (liknar perioderna då vi hade som mest sömnstrul) av att inte få sova bra.

Jag tänker inte så mycket på det som komma skall men det ligger och maler någonstans i bakhuvudet: Flera tarmundersökningar och provtagningar.

Jag är trött på att inte känna mig frisk. Håller alla tummar jag har för att hösten bara bjuder på bra besked och en bra nedtrappning av medicinerna.

Ja nu blev det ett litet gnällinlägg men det hör ju livet till det med…

Kommentera

