Lekmamman

Jag var sannerligen ingen spädismamma*. Klart jag tyckte om att gosa och amma och mysa med liten späd men jösses vad mycket bättre jag trivs nu:

Bygga tågbana och skyffla sandkakor i lekparken. Laga mat tillsammans och sortera tvätt

Lägg till bra sömn och en kommunikation så har du en treårsmammas liv.

Jag bara njuter av att ha kommit ur sömnstrulshelvetet (plus kräk, ständiga tvätthögar, städångest och barnvagnspromenader) och känner mig klar i knoppen.

Varde ljus!

(*Också en sån där LÖJLIG mamma-prestige-sak: ALDRIG erkänna att det är jobbigt med en liten. ALDRIG!)

4 thoughts on “Lekmamman

  1. Jag är ingen lekmamma….. såklart så försöker jag men jag tycker inte det är så kul…. Däremot gillar jag att man kan hitta på saker på ett annat sätt. Idag blir det ex Zillah och Totte. Imorgon blir det nog en sväng ut i skogen och plocka svamp, det uppskattade Melvin när vi gjorde det förra helgen.

    • Hej vännen, och man får bryta ihop också 🙂 Jag förstår att det är jobbigt och det är för jävligt när det är som värst. Jag hoppas att du kan få lite avlastning och hinna samla krafter. Kram

Kommentera

