Tandkoll och kärleksbyte

det är fredag och veckan närmar sig sitt slut.

I morgon har Solkillen och jag tandläkarpremiär och jag har ”preppat” han med: ”Trycka på knapparna på stolen, öppna munnen och säga aaaaah, tandläkaren kommer titta och känna på tänderna.”

”Mamma, tror du jag får ett klistermärke?”

Karius och bactus ska man akta sig för. 🙂

Efter det tar min mammavecka slut och sonen får komma hem till pappa M. Jag känner mig inte lika halv längre när han inte är hos mig. Jag vet ju att han har det minst lika bra hos pappa som hos mig.

Vi byter kärlek varje vecka. En liten men stor kärlek som växer så det knakar!

Jag är priviligerad. Tänk så många barn det finns som inte har det dem primärt behöver.

Trygghet i att föräldrarna fungerar tillsammans för barnets bästa.

Amen på det!

One thought on “Tandkoll och kärleksbyte

Kommentera

