Stora kramen

Vi myser i soffan sista morgonen tillsammans på 6 dagar.

Minifrukost innan dagisfrukost för att få upp blodsockret. Kaffe till mamma. Pingu och Musses Klubbhus.

Höstlov som ringlar mer över balkongen och den är städad inför visningen.

”Det är mörkt ute på hösten mamma, man kan se stjärnorna ibland.”

Han ligger i mitt knä och pillar med min öronsnibb, som han gjorde när han var bebis.

Jag fascineras ständigt över hur stor plats han tar i mitt hjärta. Mitt barn.

Vi hinner leker åka tåg och reser till Grekland och Göteborg. Platser som sitter i hans hjärta.

Klär på oss ytterkläderna och han håller i sig i min axel för stöd och säger: ”Mamma, i dag hämtar pappa mig på förskolan” (ja han säger faktiskt förskola)

Det gör mig glad, han har koll. Mammavecka, pappavecka.

På förskolan klär han av sig själv och jag får en bamsekram och en puss med ljud.

”Jag ska leka med mina kompisar nu mamma.”

”Hej då, I love you!”, säger jag och vinkar till den där underbara lilla människan.

Hel.

Kommentera

