Känslor

Sonen är gosig mitt i denna stormande frigörelseperiod.

”Jag vill krama dig mamma, får jag sitta i ditt knä mamma, mamma jag älskar dig så häääär mycket (och måttar med armarna)”

I nästa sekund får jag höra:

”Vill inte sova, vill inte äta, vill inte klä på mig! Gåååå, jag vill vara själv!”

”Mamma kan också bli arg”. Jo då, så är det och det uttrycker jag för att få sonen att förstå att även jag kan bli ledsen och sårad av hans utbrott.

Han är som en tornado där hemma som slänger saker, sparkar och är arg, men så mitt i allt kommer den gosiga, mysiga treåringen fram.

Känslorna stormar både positivt och negativt och åter igen konstaterar jag att det är upp till mig och pappa M att forma denna individ till det bästa.

Kommentera

