På plats

Förkylningen sitter som sten i bröstet. Både jag och kärleken hostar och snörvlar. Jag är TRÖTT men glad.

Glad för att jag sedan i går bor här, för att alla barnen kommer hem på tisdag och för att vi (jag och M) i går drack ett gott vin tillsammans sittandes på golvet i skenet av tända ljus.

Vi pratade om det året som snart gått, tiden som kommer och våra barn. Vi pratar alltid mycket om barnen.

Arg för att hantverkarna som skulle vara klara i förrgår (läs fredag) inte alls är klara och 15-åringens rum, sonens lekrum och vardagsrummet ser ut som ett bombnedslag och inte är beboeligt. På tisdag kommer barnen hit.

I dag är det första advent och jag försöker stänga av den arga känslan och förbereder glögg och pepparkakor med mögelost.

I morgon har jag semester men är inte ledig för det. I morgon lämnar jag över nycklarna till lägenheten och tar ett steg framåt i livet.

Kommentera

