Fem i familjen

I dag kommer alla hem. 15-åringen, 13-åringen och min treåring. Två vuxna på det.

Renoveringen har varit allt annat än kul men jag har inte varit där mer än i lördags då vi kom hem och inget var klart. Tur att inte ett öre är utbetalat till någon 😉 I dag ska innertaken vara lagda och förhoppningsvis har sambon hunnit dammsuga och torkat golven innan stormvinden och jag kommer hem.

I kväll ska första rätten på veckomatsedeln lagas. Köttfärsås med feta och spagetti. Till det morot- och vitkålssallad.

Tror och hoppas att vi är mer ekonomiska så och ingen risk finns för att inspirationen tryter.

I går storhandlade vi. En nätt veckovagn på 2200:- innehållande bl a 6 liter mjölk (!) ”Mjölken räcker väl i tre dagar om vi har tur”, sa kärleken.

Jag trivs när huset är fullt och det är ljud och sorl.

Jag älskar min nya familj.

Snart är det jul och den blir som vanligt utan krav och måsten. 🙂

Kommentera

