1 december

Det snöar på bloggen 😉

Glittrande snö och skimrande sol. Julkalendern som inte var en höjdare men en son som sken upp för den klassiska pappkalendern.

Kallt och flerlagerspåklädning. Åka buss till förskolan och jobbet.

Första natten i huset var harmonisk. Solkillen somnade i egen säng efter tre sagor och säkert 20 godnatt visor.

Kom över till mig (kärleken hade somnat på soffan) vid 03.00 och sov till 6.30. Således försov vi oss eftersom jag aldrig behövt ställa  klockan. Tydligen har vintern gjort att även treåringen sover längre.

Note to self: Ställ klockan på 6.15!

I dag hämtar kärleken sin nya bil och jag får ”ärva” den ”gamla” en Golf med pigg motor.

I kväll firar vi 15-åringen som ska få tacos. Det var det hon ville ha när jon fick önska vad som helst att äta.

Nu ska jag äta rotmos och fläsklägg till lunch och sen ska jag ta en promenad på en kvart för att lapa lite sol.

December är en bra månad. Ingen månad kan bli värre än november var.

Kommentera

