Flexibelt

Jag har jobbat inom kommunen sedan 2004. Det är allt annat än ”sexigt” och hippt men det är tryggt.

Mina kollegor är allt från lärare som är inventarier och som lever efter mottot: ”Så här har vi alltid gjort”, till en strid ström av nyutexade, nytänkande mentorer som vågar testa nya vägar i lärandet.

Det är en bra mix och lägg till det fantastiska elever som fyller skolan med sorl. Jag har nära till jobbet och varierande arbetsuppgifter. Mitt jobb är inte min identitet men jag trivs med det och det betalar mina räkningar.

I oktober i år fick jag ett nytt ansvarsområde som jag bara älskar och jag har så mycket idéer och tankar kring hur vi kan utveckla den verksamheten. Kunskaper som jag har med mig från tidigare anställningar jag haft. Skillnaden mellan den kommunala och den privata sektorn är att i den kommunala får jag aldrig betalt för det jag verkligen kan.

Sedan jag kom tillbaka från min mammaledighet har jag bara arbetat 75% men nu har jag beslutat att de veckorna jag inte har Solkillen ska jag arbeta 100%. Det blir lite mer i plånboken och jag kommer fortfarande bara arbeta 75% när det är min vecka med sonen.

En del vill göra karriär. Jag vill vara med min familj och ha tid för annat. Alla sätt är rätt.

One thought on “Flexibelt

Kommentera

